Saturday, September 15, 2007

ذكريات رمضانية


كل سنة وانتم طيبين
رمضان كريم

ويارب يعيده علينا وعلى الامة الاسلامية بالخير واليمن والبركات
وان شاء الله يكون حال المسلمين افضل وتحرر فلسطين من براثن الصهاينة


شهر رمضان الكريم بيهل علينا كل سنة وكلنا بنفرح بيه وبنحاول نستقبله احسن استقبال
واكيد الشهر الكريم بيسيب معانا ذكريات حلوة ومبنحسش بيها الا فى الشهر الكريم
طبعا كلنا اومعظمنا مبيحسش ان رمضان جه الا اذا سمعنا اغنية رمضان جانا للفنان محمد عبد المطلب
الاغنية دى بجد من اروع الاغانى اللى اتعملت ده غير صوت عبد المطلب الجميل

ذكرى تانية مرتبطة معاى انا شخصيا وهى اذان المغرب بصوت الشيخ محمد رفعت فى اذاعة الشرق الاوسط
انا معرفش افطر الااذا سمعت صوت الشيخ محمد رفعت

طبعا الحكومة لازم تسيب ذكرى ليها فى رمضان
بس اكيد ذكرى وحشة مش حلوة
الحكومة متمثلة فى شيخ الازهر ووزير الاوقاف والمفتى لازم يخنقونا ليلة الرؤية
يفضلوا يخطبوا ويهنوا الرئيس ويهنوا بعض وفى الاخر يقولوا رمضان بكره ولا لا
طبعا بيكونوا اتاخروا وتضيع علينا صلاة التراويح فى اول ليلة
بس اليومين دول مفيش حد بيصدقهم والناس بتمشى مع الحسابات الفلكية


صوما مقبولا وافطارا شهيا

50 comments:

Radwa said...


كل سنه وانت طيب يا دكتور ورمضان كريم
بس المشكله هما ما ضيعوش علينا وقت ولا حاجه لان رمضان كان يوم الخميس وكلنا كنا عارفين وصلينا تانى يوم والحمد لله

عصفور بلا أجنحة said...

كل سنة وانت بالف خير وسعادة يا رب
يا دكتور

ktr7ercom said...

كل سنة وانت طيب يا دكتور

____________________
رمضان كريم
ويارب يعيده علينا وعلى الامة الاسلامية بالخير واليمن والبركات
وان شاء الله يكون حال المسلمين افضل وتحرر فلسطين من براثن الصهاينة

آمين
___________________________

فعلا صوت الشيخ محمد رفعت علامة مميزة لشهر رمضان.

واغنية رمضان جانا بتحسسنا اوي برمضان

كل سنة وانت طيب

============================

ktr7ercom said...

ندعوك للمشاركة في المسابقة

مع تمنياتنا لكم بالفوز

=============================

قطوف said...

شلتنى رمضان جه بقاله3 أيام
كسل حرام عليك

أبوسويلم said...

اخيرا يا راجل حرام عليك
ولا اقولك
مرحب شهر الصوم مرحب لياليك عادت بامان
ولا اقولك
سبحة رمضان لولى ومرجان
وعلشان صاحبك بتاع
هاتى فانوسك يا اختى يا احسان
بجد
احلى حاجة بحبها فى رمضان
ادان المغرب
كل سنة وانت كيب
ورمضان كريم
والسلام يا دوك

ta5areef said...

كل سنة وانت طيب ياريس
والامة الاسلامية بخير
وربنا يعيد علينا الشهر بالخير دايما
وبالنسنة بقي للحكومة ملناش دعوة

دكتور كسلان said...

senderlla

كل سنة وانت طيبة

اهلا بيكى فى مدونتى المتواضعة

انا مش بتكلم عن السنة دى
انا بتكلم عن السنين اللى فاتت

وانا قلت احنا مبقناش نعتمد عليهم

كل سنة وانت طيبة

دكتور كسلان said...

عصفور بلا اجنحة

كل سنة وانت طيبة

ويارب تحققى كل اللى تتمنيه

وتكونى فى صحة وسعادة دايما

دكتور كسلان said...

shokri & shokria

كل سنة وانتم طيبين

رمضااااااااااااااااااااااااااان
كريييييييييييييييييييييييييييييم




..............
سى السيد

انت مشلول جاهز

وبعدين انت نسيت تكتب
كلمة بطل
بطل كسل

دكتور كسلان said...

ابوسويلم

مشغول بقى
انت عارف

بعد انتظارنا وشوقنا اليك جيت يا رمضان

ولا اقولك
بتلاتة وتلاتين حباية
الله الله الله

ولا اقولك
اه يا ننوسك فى ليالى رمضان
ودى مخصوص عشان المحامى الكبير بتاع
هههههههههههههههههههههههههههه

كل سنة وانت طيب


...................
تخاريف دكتور

كل سنة وانت طيب
وتفضل تخرف دايما

خايف تتكلم عن الحكومة
فاكر اما كنت بكلمك عن يوسف والى
واحنا ماشيين فى كلية الزراعة

Unknown said...

كل سنة وانت بالف خير

انا كمان رمضان مرتبط معيا بذكريات كتير بتحسسنى بية اهمها صوت الشيخ رفعت فى قران قبل المغرب فى الشرق الاوسط والاذان بصوتة برضة
ومسلسل الشرق الاوسط وقت الافطار
كل سنة والدنيا كلها بخير

ما علينا said...

رمضان جانا وفرحنا به

رمضان له ذكريات رائعة

وفعلا اجمل ما فيه
صوت الاذان بصوت الشيخ محمد رفعت

واغانيه
وفوانيسه

وبوجي وطمطم مش عارفة راحوا فين
وفوازير عمو فؤاد
وفطوطة


واجمل حاة بقى
بعد الفطار كنا نتجمع كلنا نلعب
لحد وقت السحور
ونلف البلد ورا المسحراتي


والمفتي بقى وشيخ الازهر ربنا يسامحهم
بيخنقوني


كل سنة وانت طيب يا دكتور

sahr said...

السلام عليكم
كل سنة وانت طيب
فعلا اغنية رمضان جانا بتحسسنا برمضان
وبرده اغنية الراجل دا هيجنني لصباح وفؤاد المهندس واغنيه اهو جه يااولاد واغنية افرحوا يابنات كلها اغاني جميلة بتحسسنا برمضان
شكرا لزيارتك المدونه ومستنياك تكررها تاني وتحل المسابقة اقف جنبي عيب دا انت دمياطي ماتسبش المسابقة كده لوحدها
وكل سنة وانت طيب مرة تانية
ورمضان كريم

ta5areef said...

لما كنت بتقولى ابن حلال وابن ناس
وحاجات من دى؟؟

لأ مش فاكر

bastokka طهقانة said...

صوما مقبولا و افطارا شهيا
و على السادة المقيمين خارجها مراعاة فروق التوقيت


و انت طيب
اوروفوار

بتاع العسل said...

رمضان كريم
وكل تراويح وانت بخير

Unknown said...

كل سنة وانت طيب يا باشا

تعيش وتفتكر
:)

رمضان كله ذكريات

أنا مبحسش برمضان إلا وانا نازل أصلى التراويح في ليلة رمضان

رمضــــــان كريــــــم

فى القلب said...

كل سنه و أنت طيب
رمضان كريم

دكتور كسلان said...

ايوية

كل سنة وانت طيبة
وبالف خير وصحة وسعادة

صوت الشيخ محمد رفعت جميل جدا

انا بتابع كل سنة مسلسل الشرق لاوسط ساعة الافطار
السنة دى مسلسل اهلا يا باشا
ليسرا وخالد صالح

بس احسن مسلسل سمعته
مسلسل فين عيونك يا نوال
كان بطولة نور الشريف واثار الحكيم


رمضان كريم

دكتور كسلان said...

ما علينا

كل سنة وانت طيبة يا جميلة
ويارب تحققى كل اللى نفسك فيه


كلامك مظبوط
جو رمضان كان زمان احسن
حتى المسلسلات والبرامج

فوازير نيللى وشريهان
والف ليلة وليلة

والمسلسلات كانت قليلية بس جميلة جدا
ليالى الحلمية
المال والبنون
رافت الهجان

كل سنةونت طيبة ورمضان كريم

دكتور كسلان said...

sahr

وعليكم السلام
كل سنة وانت طيبة

اغانى رمضان كلها جميلة
وحوى ياوحوى
يابركة رمضان
سبحة رمضان


بالنسبة للمسابقة
انا زرت لمدونة تانى
لقيت المسابقة اتحلت
ان شاء الله المسلبقة اللى جاية


نورتينى بزيارتك
وان شاء الله تكرريها

سلااااااااااام

Salma said...

أنا عارفه أنها متأخره أوي بس والله ما كانش بايدي ,كان عندي مشكله في ال
connection
والنت كان فاصل عندي بقاله كتير, عموما
كل عام و أنت بألف خير
جعل الله فجر رمضانك نورا و ظهره سرورا
و عصره استبشارا و مغربه غفرانا و جعل لنا دعوه لا ترد و وهبنا رزقا لا يعد و فتح لنا بابا في الجنة لا يسد اّمين اّمين اّمين
رمضان كرييم

دكتور كسلان said...

تخاريف دكتور

انا يعنى هاقولك حاجة تانية

انت عايز تودينى فى داهية

دكتور كسلان said...

طهقانة

كل سنة وانت طيبة

شرفتينى فى المدونة
وشكرا ع الزيارة

رمضان كريم

دكتور كسلان said...

بتاع العسل
كل سنة وانت طيب

ابقى تعالى صلى معانا التراويح
انت مبتجيش ليه

دكتور كسلان said...

انونيمس

كل سنة وانت طيب يا دوك

انت اللى باشا يا باشا

ربنا يتقبل منك ومنا جميعا

سلاااااااااااااااااام

دكتور كسلان said...

فى القلب

كل سنة وانت طيبة

سعيد جدا بزيارتك

رمضان كريم

دكتور كسلان said...

salma

كل سنة وانت طيبة
وتكونى دايما فى خير وصحة وسعادة

ولا يهمك
انت تشرفى فى اى وقت
انا قلتلك قبل كده
دى مدونتك

آميييييييييييييييييييييييييييييين

رمضان كريم

Desert cat said...

كل سنة وانت بالف خير يا دكتورنا
رمضان كريم

دكتور كسلان said...

desert cat

كل سنة وانت طيبة

المدونة نورت

رمضاااااااااااااااااااااااااااااااان
كريييييييييييييييييييييييييييييييييييم

أليس said...

كل سنة وانت طيب

طبعا مفيش اجمل من ايام وليالي رمضان

افتقدت جدا بوجي وطمطم وشكشك

والف ليلة وليلة


ربنا يحقق لك كل ماتتمنى ان شاء الله

dr.Roufy said...

ذكرياتنا كلنا عن رمضان ايام ..زمان
بتكون جميلة..ومميزة

فعلا انا مش باحس ان رمضان جه غير لما اسمع رمضان جانا بتاع غبد المطلب
زي ما مش باحس بالعيد الا لما باسمع..يا ليلة العيد

بافضل ادور عليها في القنوات لحد ما أسمعها
:)

كل سنة وانت بألف خير يا دكتور
ورمضااااااان كريم

دكتور كسلان said...

اليس

كل سنة وانت طيبة

نورتى المدونة

كلنا افتقدنا الحاجات الحلوة بتاعة زمان

رمضان كريم

دكتور كسلان said...

dr. roufy

كل سنة وانت طيبة

الاغنيةجميلة جدا
وفعلا انا بستنى اى اغنية عن رمضان او العيد


شرفتينى يا دوك

سلااااااااام

DARK said...

شهر مبارك عليكم إن شاء الله
رمضان كريم

بتاع العسل said...

بعد السلام

انا كنت عاوز اجى والله
عشان صوت الراجل الجميل
الى بيصلى بكم هو مين ده
؟؟
بس انتا عارف ان انا اخد
على الصلاة وراء الشيخ الى
انتا عارفه
ومن الاخر
انا باجى وانام وانتم
لسه بتصلوا
وربنا يسهل هحاول اجى
ان شاء الله

بتاع العسل said...
This comment has been removed by the author.
بتاع الجاز said...

كل سنه وانت طيب يا دكتورنا

وبعدين بصراحه رمضان مالوش طعم من غيركم

سلامى للجميع

abo salah said...

بعد السلام عليكم


كل رمضان وأنت ليك ذكريات اجمل و أجمل
وكل سنة وحال المسلمين أفضل
وكل سنة ومصرنا الحبيبة أحسن

ربنا يتقبل دعائك و صيامك و صلاتك


معلش يادكتور أتاخرت كتير في زيارتي لمدونتك الجميلة ، ولكن ملحوقة بأذن الله

تحياتي
وكل سنة وأنت طيب

خيرالدين said...

انا يظهر كنت فقدت الامل انك هتنزل حاجه جديده

والله انا عارف انى اتاخرت قوى


بس كل سنه وانت طيب


فاكر انت ننوس عين امه
يا رمضان

دكتور كسلان said...

dark

كل سنة وانت طيبة

شهر مبارك علينا وعلى كل المسلمين


شرفتى المدونة

دكتور كسلان said...

بتاع العسل

المهم تصلى وخلاص

دكتور كسلان said...

بتاع الجاز

كل سنة وانت طيب يا معلم

وهارد لك للزمالك

مستنينك

مادلين بتسلم عليك

دكتور كسلان said...

abo salah

وعليكم السلام

كل سنة وانت طيب

شرفتنى فى مدونتى المتواضعة


ربنا يتقبل منا جميعا

رمضان كريم

دكتور كسلان said...

e7na

براحتك يا باشا

يعنى هتكون متاخر زيى


كل سنة وانت طيب

وكل عزومة وانت طيب

المصير said...

البوست جميل قوى ... وفعلا بيأخرونا اول يوم على القيام .. و ممكن يقولولنا من الاول رمضان بكره او لا

دكتور كسلان said...

المصير

كل سنة وانت طيب

شرفتنى فى مدونتى المتواضعة
وزادت جمال لما زرتها

عندك حق
بس هما لازم يخنقونا
حاجة من ريحة الحكومة

سلاااااااااااااام

Anonymous said...

آخر حقا بلوق بالمعلومات هنا يا صديقي. أردت فقط أن أقول التعليق والحفاظ على جودة العمل. لقد مرجعية أنا بلوق الخاص بك الآن فقط وسأعود لقراءة المزيد في المستقبل يا صديقي! كذلك حسن اختيار الألوان على موضوع وغني بشكل جيد مع بلوق في رأيي المتواضع :)

Anonymous said...

مرحبا هناك ، وجدت الخاص بك بلوق عبر جوجل في حين تبحث عن الاسعافات الاولية لنوبة قلبية ومشاركتك تبدو مثيرة جدا للاهتمام بالنسبة لي.